Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

Mια ιστορία σαν ποίημα, που μου έλεγε ο παππούς μου Χατουτσίδης Λευτέρης

Aξέστε μίαν ντ΄έπαθα
αδά σ΄Ασημοχώρια,
π΄επέγνα και τοπλάευα
αγρόμηλα και μόρια

σύντροφον είχα μετ΄εμέν
ενα βαρύ τυφέκι
από μακρά κατ΄είδα εγώ
ρούζω σ΄ένα χεντέκι

αρ΄εσυρα κι έντόκα τα
τρι΄αγρια ταουσάνια
εποίκα τα περισάνια

το ένα έτονε πασύν
επήα το σο ρασύν
το άλλο επήα σου Λαζάρ
το τρίτο επήα σο παζάρ

επήναν με τ΄εμεν παζαρλούκ
Ρούσ, Αρμέν, Ρωμαίοι και Τούρκ

νε βερεϊμ ταουσανά?

(άμα εξέρ κανάς ντο λέει επεκεί
υστερίαν ας γραφτ΄ατο
αλλέως θα γράφτω ίντας θυμούμαι)

4 σχόλια:

  1. Κάλη αρχή ! Πολύ ενδιαφέρον το Blog , εύχομαι να γίνει μεγάλο και τρανό :-)
    Αλλιώς.... "Να σεζ απα στο κατσι σ'" που έλεγε και ο παππούς μου! :-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω την εντύπωση πως στον πρώτο στίχο η σωστή λέξη δεν είναι Ασημοχώρια αλλά σουμοχώρια ή σουμοχώρea, έτσι ονόμαζονταν-νται τα χωριά που είταν πολύ κοντα (σουμά)σην Τραπεζούντα. Είναι μια έκφραση που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα απο πόντιους της Ελλάδας αλλά και τους εναπόμείναντες.
    Καλοτάξιδο το blog σας......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία η ιστοριούλα, θέλουμε κι άλλη! Και επίσης θέλουμε και καμιά παροιμία ή κανένα ανεκδοτάκι. Καλή αρχή και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εχει 1.5 μηνα που ξεκινησε φιλη nora το blog.
    Εσυ τωρα θυμηθηκες να στειλεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή